בפרק ג מתוארים חייהם של אדם וחוה בגן עדן ומיד נכנס ביניהם הנחש. הוא מפתה את האישה ומביא אותה ואת האיש בעקבותיה לאכילת הפרי האסור – פרי עץ הדעת. עיניהם של אדם וחוה נפקחות והם נהיים כאלוהים יודעי טוב ורע. תחושות הבושה והאשמה יוצאות החוצה וגם המודעות לגוף, לעירום ולמיניות. כשהחטא מתגלה כל אחד מגלגל את האחריות הלאה ממנו, אך למעשה יש תוצאות – כל אחד מקבל את קללתו, ואדם וחוה מגורשים מגן העדן.
חטא אדם וחווה
בראשית ג
מבט מלמעלה
שיעורים
הפיתוי
"הפיתוי". נלמד על הנחש שפיתה את חווה לאכול מעץ הדעת, ועל חטאם של אדם וחווה. נחשוב על דרכי התמודדות עם פיתויים.
אֵילו בושות!
"אֵילו בושות!". נלמד על הבושה ועל ההסתתרות של אדם וחווה, ונדון בתחושת הבושה.
פסוק ז-יאינני אשם, אינני אשם…
"אינני אשם, אינני אשם...". נלמד על ההתנערות של אדם וחווה מאחריות, וניתן דעתנו על כְּפיוּת טובה לעומת הכרת תודה.
פסוקים י-יגהעונש
"העונש". נעסוק בעונשים שהושתו על אדם, על חווה ועל הנחש, ונסביר כיצד כל עונש הוא מעין מראָה למעשה. נעסוק גם בעונש
פסוקים יד-טולקחת הביתה
רעיונות לקבלת אחריות משפחתית.
פרק גהפיתוי
"הפיתוי". נלמד על הנחש שפיתה את חווה לאכול מעץ הדעת, ועל חטאם של אדם וחווה. נחשוב על דרכי התמודדות עם פיתויים.
אֵילו בושות!
"אֵילו בושות!". נלמד על הבושה ועל ההסתתרות של אדם וחווה, ונדון בתחושת הבושה.
פסוק ז-יאינני אשם, אינני אשם…
"אינני אשם, אינני אשם...". נלמד על ההתנערות של אדם וחווה מאחריות, וניתן דעתנו על כְּפיוּת טובה לעומת הכרת תודה.
פסוקים י-יגהעונש
"העונש". נעסוק בעונשים שהושתו על אדם, על חווה ועל הנחש, ונסביר כיצד כל עונש הוא מעין מראָה למעשה. נעסוק גם בעונש
פסוקים יד-טולקחת הביתה
רעיונות לקבלת אחריות משפחתית.
פרק ג